Menüpont: Adatbázis/Automata biztonsági mentés beállításai

Az űrlap első felében a biztonsági mentés beállításait lehet elvégezni. Erről itt olvashat.

bmb

Ha szeretnénk a j-Kontóval e-számlát kiállítani, akkor az "E-számlát is ki szeretnék állítani" mezőbe tegyünk egy pipát, majd adjuk meg, hogy helyi mappába, vagy Google Drive-on szeretnénk az e-számlákat gyűjteni/tárolni. Amennyiben Google Drive-ot választunk, akkor is szükséges helyi mappát beállítani, hogy esetleges távoli gép elérési problémák esetén a program helyben is el tudja menteni az e-számlát. Az E-számlák Google Drive és lokális tárhely közötti szinkronizációjához használja a "Számlák listája" ablak "PDF" menüjét, vagy a "Számlák listája V2" "E-adatbázis" menüjét.

Ha elektronikus számlát állítunk ki, azt e-mail útján juttatjuk el a vevőhöz. Elektronikus számla esetén, amikor a számla "nyomtatásra" kerül, akkor elkészül a pdf fájl, majd aláírás, végül időbélyeg kerül rá. Ha ez megtörtént, akkor a kész pdf mentésre kerül a felhőben, vagy az asztalon, ahogy a fenti ablakban beállítottuk. Mentés után a j-Kontó az e-számlát e-mail-be csomagolja és elküldi a számlában megadott e-mail címre

eszla. Az email szolgáltatónk hozzáférési adatait adjuk meg az SMTP beállítások blokkban. A mezőket hasonlóképpen kell feltölteni adatokkal, mint ahogyan a levelező programunkat.

A következő blokkban az e-számla értesítő levél tárgyát és tartalmát tudjuk megadni sablon formában. A szögletes zárójelek közötti tartalmat a program minden esetben lecseréli a megfelelő adatra mielőtt elküldené.

Az e-számla aláírás, időbélyeg szerver blokkban az e-számla hitelesítéshez szükséges szolgáltatásokat kell megadni. Két dologra van szükség hiteles e-számla kiállításához:

a) fokozott biztonságú elektronikus aláírásra

Jelölje meg az alsó sorban, hogy mely szolgáltatást vesz igénybe a j-Kontó szolgáltatójától. Ha "A szolgáltató aláírását használom" mezőt megjelöli, akkor nem szükséges saját elektronikus aláírással rendelkeznie. Ennek igénybevételéhez lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal. Ha van saját elektronikus aláírása, akkor abból hozzon létre egy pfx állományt és a "PFX fájl betöltése" gomb segítségével töltse azt be a rendszerbe. A pfx állomány jelszavát adja meg a "PFX jelszó" mezőben.

b) és minősített időbélyegre

Ha rendelkezik saját szolgáltatóval az időbélyegzéshez, akkor az időbélyeget elkészítő szerver és a kapcsolódó felhasználónév és jelszó megadása szükséges. Ha "A szolgáltató időbélyegét használom" opciót választja, akkor az időbélyegző adatait üresen kell hagyni, ebben az esetben mi adjuk az időbélyeget a számlájához.